رمزگشایی از هشدار مهم رهبر انقلاب درباره خطر نفوذ-راهبرد معاصر
پزشکیان: درباره برجام در نیویورک گفتگو‌هایی انجام شد / تلاش بر این است که با گفتگو این روند و تحریم‌ها را پیگیری کنیم روایت محسن رضایی از نفوذی‌های جاسوس پزشکیان در گفتگو با الجزیره: زمان پاسخ به ترور شهید هنیه را ما مشخص می‌کنیم رهبر معظم انقلاب: یاد شهیدان ضامن سلامت حرکت ملت ایران است پزشکیان پس از پایان سفر به نیویورک: با سران بیش از ۱۵ کشور گفتگو کردیم هیئت پارلمانی ایران عازم روسیه شد بررسی دوباره موضوع کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی ظریف: ایران در ماه‌های گذشته به شدت در برابر اسرائیل از خود خویشتنداری نشان داده است در دیدار پزشکیان با ایرانیان مقیم آمریکا چه گذشت؟ + تصاویر پاسخ پزشکیان به پرسش یک خبرنگار درباره بازگشت به برجام پزشکیان نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد دیدار نخست‌وزیر لبنان با پزشکیان رئیس شورای حاکمیتی سودان با رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟ | ما به هیچ کشور دیگری سلاح نمی‌دهیم که بجنگد ولیعهد کویت با پزشکیان دیدار کرد + عکس
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

رمزگشایی از هشدار مهم رهبر انقلاب درباره خطر نفوذ

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد ضربات بسیاری به‌وسیله نفوذی ها بوده‌ایم، گفت: نفوذی ها شکل و شمایل خودی داشتند، اما به مردم و منافع ملی خیانت کردند و مستقیم یا غیرمستقیم مسبب شهادت برخی بزرگان نظام جمهوری اسلامی هستند.
حسین کنعانی مقدم؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 27
کد خبر: ۲۵۸۴۶۵

رمزگشایی از هشدار مهم رهبر انقلاب درباره خطر نفوذ

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فراری مهم از سخنان خود فرمودند: رزمندگان و مجاهدان ما برای اینکه پرچم دشمن در مرزها برافراشته نشود، جان خودشان را قربانی کردند. نمی‌شود ملت ایران قبول کند همان پرچم‌ها به وسیله افراد نفوذی، به وسیله انسان‌های فریب‌خورده در داخل کشور برافراشته شود. این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه دشمن نباید در داخل کشور در دستگاه‌های مختلف برافراشته شود. باید مراقبت کرد، همه موظفند. در وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، مطبوعات، وزارت علوم و وزارت بهداشت که محل تربیت جوان‌هاست باید مراقبت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در این فراز از سخنان خود نسبت به خطر «برافراشته شدن پرچم نفوذ دشمن در در دستگاه‌های مختلف» هشدار جدی دادند. قطعاً این بیانات حاوی پیامی مهم به فضای عمومی کشور است که باید کاملاً مورد توجه دغدغه‌مندان ایران قوی به‌ويژه فعالان سیاسی، نخبگان و جریان مؤمن انقلابی قرار گیرد.

دشمن با استحاله و نفوذ به اشکال مختلف به دنبال بی اعتبار کردن ارزش های انقلاب است تا آرمان های نظام اسلامی را کمرنگ کند


حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی درباره راه های نفوذ و چرایی اهمیت شناسایی عاملان نفوذی دشمن برای جلوگیری از خسارت هایی که می‌توانند به جامعه و نظام اسلامی وارد کنند، به «راهبرد معاصر» گفت: تبیین و شناسایی موضوع نفوذ در جامعه اسلامی بسیار مهم است، قطعاً به دلیل جلوگیری از خسارت‌هایی که از ناحیه نفوذ بر کشور تحمیل می شود، مقام معظم رهبری سال های گذشته تأکید ویژه ای به عبرت های عاشورایی داشتند.

وی افزود: موضوع نفوذ به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به آن هشدار می دهند، زیرا برخی جریان ها در سطوح مختلف به دنبال نفوذ به اشکال مختلف برای پیشبرد خواسته های دشمن در جامعه هستند که مهم‌ترین آنها تهاجم و شبیخون فرهنگی است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: دشمن با توسل به ابزار نفوذ به دنبال استحاله نیروهای انقلاب و جوانان است، نکته حائز اهمیت اینکه دشمن با داشتن تسلیحات نظامی، امکانات و تجهیزات جنگی نمی تواند اراده ملتی را درهم بشکند، اما با استحاله فرهنگی می تواند باعث فروپاشی از درون شود.

کنعانی مقدم گفت: دشمن با استحاله و نفوذ به اشکال مختلف به دنبال بی اعتبار کردن ارزش های انقلاب است تا آرمان های نظام اسلامی را کمرنگ کند. دشمن با استفاده از ابزار نفوذ تلاش می کند آرمان های انقلاب را غیر مستقیم خنثی کند. در حالی که انقلاب اسلامی به دنبال پرورش جوانان غیور برای سازندگی کشور است، دشمن با ابزارهای خود ازجمله تهاجم فرهنگی نهادهای مهمی مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی را نشانه می رود و به اشکال مختلف مدعی ارزش هایی می شود که مخالف ارزش های مدنظر انقلاب است.

وی عنوان کرد: دشمن برای تحقق خواسته هایش ممکن است با شیوه های فریبنده آرمان ها را به گونه ای نشان دهد که جوانان را جذب کند، اما در اصل ضد آرمان را دنبال کند؛ لذا با طراحی های خاص تلاش می کند جوانان را به سمتی هدایت کند که در پازل خود علیه انقلاب نقش بازی کنند. به همین دلیل موضوع نفوذ مهم است و ابعاد و شیوه هایش باید در جامعه به‌ويژه برای جوانان تبیین شود.

کنعانی مقدم گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی و نفوذ در اشکال مختلف، ساختار فرهنگ اسلامی خانواده های مسلمان و جامعه اسلامی را برهم می زند، به طوری که می تواند به یک‌باره هزاران نفر را از خط انقلاب منحرف کند، به گونه ای که بازگرداندن آن‌ها به خط اصلی انقلاب کار سخت و مشکلی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که راه های شناخت نفوذ دشمن برای جلوگیری از اثرگذاری دشمن بر جامعه اسلامی چیست، تأکید کرد: شهید مطهری به بهترین شکل ممکن ابزار شناخت نفوذ را به ما درس دادند؛ مراجعه به قرآن کریم، عقل، سنت و اجماع و توجه به آرمان های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب می تواند مانع نفوذ دشمن در جامعه شود. این موارد اگر مورد توجه قرار بگیرد، چون ملاک تشخیص حق و باطل هستند مانع گسترش نفوذ در جامعه می شوند.


کارشناس مسائل سیاسی افزود: دشمن با تأکید بر موضوعاتی مانند آزادی، استقلال و حقوق بشر به دنبال نفوذ در جامعه و حکومت اسلامی است، در حالی که هدفی جز دنبال کردن نقشه هایش، اختلاف افکنی و تشتت در جامعه ندارد، لذا مترصد فرصتی برای ایجاد رخنه، نفوذ و ضربه زدن از داخل به نظام است.

دشمن با تهاجم فرهنگی و نفوذ در اشکال مختلف، ساختار فرهنگ اسلامی خانواده های مسلمان و جامعه اسلامی را برهم می زند


کنعانی مقدم گفت: متأسفانه در سال های گذشته از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد ضربات بسیاری از سوی نفوذی هایی بوده ایم که شکل و شمایل خودی داشتند، اما به مردم و منافع ملی خیانت کردند و مستقیم یا غیرمستقیم مسبب شهادت برخی بزرگان نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به این دلیل تجربیات دفاع مقدس را برای جوانان توضیح دادند تا متوجه اهمیت آثار نفوذ در جامعه شوند. بی تردید شاید بیان این موضوع مهم فقط با مثال زدن عبرت های عاشورایی برای جوانان امروز ممکن نباشد، به همین دلیل ایشان از دفاع مقدس سخن گفتند تا جوانان متوجه اهمیت موضوع شوند.

 کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: موضوع نفوذ بسیار مهم است. پیام‌هایی که رهبر معظم انقلاب درباره شناخت و اهمیت دورکردن نفوذی ها از جامعه و مردم دادند، باید به عنوان نقشه راهی در جامعه تبیین شود، تا مانع ضربه خوردن نظام از درون شویم.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار